08 november 2005

Foto's door Leo




Dezelfde avond, dezelfde repetitie, dezelfde mensen, dezelfde tijd, en toch... andere foto's, want een andere fotograaf. Dit wordt interessant. Dit is werk van Leo en natuurlijk van onze dansers.

Foto's door Andries




Vrijdagavond. Kennelijk is er iets misgegaan, want niet iedereen is aanwezig. De danseres die er wel is heeft de luxe van een intensieve privé les. Leo is er vanavond ook bij. Samen gaan we fotograferen. Wat al erg leuk is, dat nu al een verschil in fotografische benadering te zien is. Leo en ik hebben elkaars foto's kritisch bekeken en met elkaar besproken. Hier zijn de drie foto's van Andries.

30 oktober 2005

Auditie

De eerste spannende dag voor de dansers. Vier dansers komen opdagen om auditie te doen. Na een korte uitleg van de bedoeling van de middag gaat de groep aan de slag. Ik mag er als fotograaf bij aanwezig zijn. In deze weblog ga ik een verslag maken van de voorbereidingen van de dans voorstelling "Backstage" door "Sosofoetoe". Voor mijzelf is dit een fotoproject.

Eerst een uur lang dansen, net alsof het een gewone repetitie is. William staat voor de groep en de ogenschijnlijk eenvoudige opdracht is "doe mij maar na". Er volgt een korte pauze. Daarna een uur lang toneel onder leiding van Peet. De spelers voeren opdrachten uit waarin gespeeld wordt met de vier B's: boos, blij, bang, bedroefd. Tot slot een bespreking van de hele middag, wat we gezien hebben, waar aan gewerkt zal gaan worden. Peet en William hebben hele mooie dingen gezien. De dansers zijn door!

Mijn camera heeft ook schitterende dingen gezien, denk ik. Nog even wachten totdat het filmpje ontwikkeld is.